Honlapkészítés

honlapkészítés

Kapcsolat

Tel: +36.203507161
Fax: +36.46531358
E-mail: info@honlapom.hu
web: www.honlapom.hu
blog: blog.honlapom.hu

Ügyfélszolgálatunk elérhető:
Hétfő: 8.00 - 16.00
Kedd: 8.00 - 16.00
Szerda: 8.00 - 16.00
Csütörtök: 8.00 - 16.00
Péntek: 8.00 - 16.00
Szombat: 10.00 - 13.30
Vasárnap: Zárva

Tartalom optimalizálás - kulcsszóválasztás

A honlapján az elsődleges információ hordozó a szöveges tartalom. Kevés a mutatós külső, ha a látogató számára kevés a vonzó tartalom az oldalon.

Mit tegyen, hogy tartalmas legyen az oldala?

 

I. A termék - szolgáltatás bemutatása

A honlapra érkező látogató nagy valószínűséggel egy keresőből, vagy másik honlapon talált link-et követve érkezik az Ön honlapjára. A látogató célja, hogy a lehető leggyorsabban azonosítsa hol jár, tehát Önnek villám gyorsan tudatnia kell vele: Ön jó helyen jár, nálunk megkapja azt, amire szüksége van.
Elsősorban termékét mutassa be, másodsorban a cégét: a látogató a konkrét információkra kíváncsi a honlap böngészése alatt, tehát gondoskodjon róla, hogy ne kelljen az információk között sokáig keresgélnie! Nevezze nevén érthetően termékeit, és szolgáltatásait: az emberek ugyanazokat a kifejezéseket keresik a honlapján is, amit a mindennapi, és személyes kommunikáció során.

II. Kiemelés, tagolás

A látogatók a honlapokat “gyorsolvassák”, azaz szemükkel pásztázva leginkább végigszaladnak rajtuk, támpontokat, kapaszkodókat keresve. A tagolatlan szövegek olvasása fárasztó, így megértésük alacsonyabb hatásfokú, ezért: a szövegben minden gondolat, rész kapjon külön-külön bekezdést, és a szöveget köztes alcímek tagolják. A legfontosabb kifejezéseket javasoljuk kiemelni speciális (félkövér vagy dőlt) szedéssel. Azonban ne essen túlzásba a honlapkészítés során: egy oldalon maximum 3 féle méretet használjon, és használja a szöveges szerkesztőben lévő címsorokat.

III. A keresők és kulcsszavak

Az emberek ugyanazokra a kifejezésekre keresnek rá az interneten, amiket a hétköznapi beszélgetéseik során használnak, tehát ugyanezen kifejezéseket (kulcsszavakat) használja Ön is a honlap készítése során. A kulcsszavak sűrűsége 2-6% legyen az adott honlapon, oldalon. 1 vagy 2 szóra, kifejezésre optimalizáljon. A google kereső előnyben részesíti ha az adott kulcsszó ki van emelve, mint címsor, mint félkövér karakter, és mint link ( akár mint menüpont ) érhető el a honlapon.

Az alábbi oldalon tudjuk ellenőrizni, hogy egy adott kifejezésre hány keresés indul el a google keresőben, ezen információ segíthet az ideális kulcsszó kiválasztásában:

https://adwords.google.com/KeywordPlanner

Ha nagyon nagy a harc egy kulszó tekintetében mérlegeljen, és amennyiben lehetőségei engedik használja a következő tippeket:

  • Kiváló megoldás ha 1-1 szó ragozott alakját (abban az esetben ha a fenti kulcsszóválasztási eszköz is igazolja, tehát keresnek az adott kifejezésre ragozva is!) használjuk kulcsszóként. Ezen kívül a többes szám használata is megoldást jelenthet.
  • Szintén megoldás lehet ha földrajzilag szűkítjük tevékenységünket ( pl. ablakcsere miskolc).

Honlapja keresőkben elfoglalt helyezését javítani tudja az oldalára mutató linkek használatával. Keresőoptimalizálási módszerekről bővebben a Keresőoptimalizálás oldalon, linképítési módszerekről a "Linképítés" oldalon tájékozódhat.

IV. A honlap beosztása: fordított piramis elv

A fordított piramis elv módszertana szerint a lényegesebb információk kerüljenek a szöveg elejére, ezt követően jöjjön a kifejtés. Azaz a szöveges tartalmat úgy célszerű a honlapján beosztani, hogy a legfontosabb információk kerüljenek a nyitóoldalra, míg a szűkebb közönségnek szóló, részletesebb információk a megfelelő aloldalakon legyenek megtalálhatóak. Így a túlságosan részletes információk nem terhelik fölöslegesen az általános információkra kíváncsi érdeklődőt.

V. Végül..

Olvassa át a honlapot újra, újra és újra: javítsa ki a nyelvtani hibákat, rövidítse le a mondatokat. Olvastassa át másokkal is. A problémás részek a használat során fognak kiderülni:

  • adjon ügyfelei véleményére,
  • használja előnyére az esetleges észrevételeket, panaszleveket.

A folyamatos visszajelzések alapján bővítse a honlap Gyakran Ismételt Kérdések menüpontját, és ha szükséges, helyezzen el több magyarázó szöveget, illusztrációt, segédletet oldalán.