» Hogyan tudom honlapom regisztrálni a Google keresőben?
Alapvetően a keresőrobotok automatikusan megtalálják honlapunkat, ha legalább 1 a google-ben már indexelt oldal hivatkozik honlapunkra azonban ez időbe – akár hetekben sőt hónapokban is mérhető időbe kerül. A következő hivatkozást használva azonnal regisztrálhatjuk honlapunkat a google index-ébe:
http://www.google.com/addurl
Ha elvégeztük a regisztrációt ne gondoljuk azt, hogy azonnal előkelő helyen fogunk megjelenni a keresőben. Ez egy folyamat, amely folyamat nem zajlik le feltétlenül, tenni kell érte. Hogy mit?
Erről szól ez a honlap!
» Ne csaljunk az optimalizálás során!
Az alábbi eszközök használatát kerüljük, mivel a keresők csalánsak titulálják, és hátrasorolják honlapunkat a találati listánkon, sőt, végső esetben ki is tilthatják honlapunkat!
- Rejtett szövegek : az oldal forrásában elhelyezett szövegek (általában a kulcsszavak) a weboldal színével megegyező színben kerülnek elhelyezésre, így a látogató számára nem, csak a keresőrobotok számára látható. Sőt már a hasonló szín és a túl kis betű is büntető kategória.. A Google célja, hogy ne a robotok, hanem a látogatók számára készüljön az adott oldal.
- Fizetett hivatkozások, linkek : tudjuk milyen fontosak a linkek.. A Google azt szeretné, hogy természetesen “szaporodjanak” a ránk mutató linkek, ezért nyilvántartást vezet azokról az oldalakról, katalógusokról ahová fizetés útján lehet bekerülni. Legyünk körültekintőek ha linkcsere partnert választunk!
- Túlzott kulcsszóhasználat : ha a tartalomban, illetve a meta, title tagben túlzottan használjuk a kulcszsvakat az összes szóhoz arányosítva az komoly büntetést vonhat maga után. Általánosságban törekedjünk a 4-6 % -os kulcsszó arányra a honlapkészítés során.
- Tiltott átirányítások : ilyenkor gyakorlatilag egy olyan oldalra érkezik az ügyfél ami rendkívüli módon van optimailzálva, mely optimalizálás már a funkció és esztétika rovására megy, ezért a látogatt azonnal továbbítjuk egy redirecttel egy másik oldalra ahol a szolgáltatásokat igénybe tudja venni, vagy épp a termékkészletet (pl. webshop ) eléri.