A honlapján az elsődleges információ hordozó a szöveges tartalom. Kevés a mutatós külső, ha a látogató számára kevés a vonzó tartalom az oldalon.
Mit tegyen, hogy tartalmas legyen az oldala?
I. A termék - szolgáltatás bemutatása
A honlapra érkező látogató nagy valószínűséggel egy keresőből, vagy másik honlapon talált link-et követve érkezik az Ön honlapjára. A látogató célja, hogy a lehető leggyorsabban azonosítsa hol jár, tehát Önnek villám gyorsan tudatnia kell vele: Ön jó helyen jár, nálunk megkapja azt, amire szüksége van.
Elsősorban termékét mutassa be, másodsorban a cégét: a látogató a konkrét információkra kíváncsi a honlap böngészése alatt, tehát gondoskodjon róla, hogy ne kelljen az információk között sokáig keresgélnie! Nevezze nevén érthetően termékeit, és szolgáltatásait: az emberek ugyanazokat a kifejezéseket keresik a honlapján is, amit a mindennapi, és személyes kommunikáció során.
II. Kiemelés, tagolás
A látogatók a honlapokat “gyorsolvassák”, azaz szemükkel pásztázva leginkább végigszaladnak rajtuk, támpontokat, kapaszkodókat keresve. A tagolatlan szövegek olvasása fárasztó, így megértésük alacsonyabb hatásfokú, ezért: a szövegben minden gondolat, rész kapjon külön-külön bekezdést, és a szöveget köztes alcímek tagolják. A legfontosabb kifejezéseket javasoljuk kiemelni speciális (félkövér vagy dőlt) szedéssel. Azonban ne essen túlzásba a honlapkészítés során: egy oldalon maximum 3 féle méretet használjon, és használja a szöveges szerkesztőben lévő címsorokat.
III. A keresők és kulcsszavak
Az emberek ugyanazokra a kifejezésekre keresnek rá az interneten, amiket a hétköznapi beszélgetéseik során használnak, tehát ugyanezen kifejezéseket (kulcsszavakat) használja Ön is a honlap készítése során. A kulcsszavak sűrűsége 2-6% legyen az adott honlapon, oldalon. 1 vagy 2 szóra, kifejezésre optimalizáljon. A google kereső előnyben részesíti ha az adott kulcsszó ki van emelve, mint címsor, mint félkövér karakter, és mint link ( akár mint menüpont ) érhető el a honlapon.
Az alábbi oldalon tudjuk ellenőrizni, hogy egy adott kifejezésre hány keresés indul el a google keresőben, ezen információ segíthet az ideális kulcsszó kiválasztásában:
https://adwords.google.com/KeywordPlanner
Ha nagyon nagy a harc egy kulszó tekintetében mérlegeljen, és amennyiben lehetőségei engedik használja a következő tippeket:
- Kiváló megoldás ha 1-1 szó ragozott alakját (abban az esetben ha a fenti kulcsszóválasztási eszköz is igazolja, tehát keresnek az adott kifejezésre ragozva is!) használjuk kulcsszóként. Ezen kívül a többes szám használata is megoldást jelenthet.
- Szintén megoldás lehet ha földrajzilag szűkítjük tevékenységünket ( pl. ablakcsere miskolc).
Honlapja keresőkben elfoglalt helyezését javítani tudja az oldalára mutató linkek használatával. Keresőoptimalizálási módszerekről bővebben a “Keresőoptimalizálás” oldalon, linképítési módszerekről a "Linképítés" oldalon tájékozódhat.
IV. A honlap beosztása: fordított piramis elv
A fordított piramis elv módszertana szerint a lényegesebb információk kerüljenek a szöveg elejére, ezt követően jöjjön a kifejtés. Azaz a szöveges tartalmat úgy célszerű a honlapján beosztani, hogy a legfontosabb információk kerüljenek a nyitóoldalra, míg a szűkebb közönségnek szóló, részletesebb információk a megfelelő aloldalakon legyenek megtalálhatóak. Így a túlságosan részletes információk nem terhelik fölöslegesen az általános információkra kíváncsi érdeklődőt.
V. Végül..
Olvassa át a honlapot újra, újra és újra: javítsa ki a nyelvtani hibákat, rövidítse le a mondatokat. Olvastassa át másokkal is. A problémás részek a használat során fognak kiderülni:
- adjon ügyfelei véleményére,
- használja előnyére az esetleges észrevételeket, panaszleveket.
A folyamatos visszajelzések alapján bővítse a honlap Gyakran Ismételt Kérdések menüpontját, és ha szükséges, helyezzen el több magyarázó szöveget, illusztrációt, segédletet oldalán.